Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z klimatyzacją

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problem z klimatyzacją

    aniol, to jest uszczelka regulatora naperzenia wody a nie pod elektrozawór :cry: Juz do nich dzwoniłem i nie mają
    maksiu, to już przestudiowałem

  • #2
    Problem z klimatyzacją

    Witam wszystkich. Mam problem moim zdaniem nietypowy, otoz w o2 klima nie dziala na postoju (ok 900 obr/min), jednak jak tylko rusze z miejsca, po okolo minucie juz chlodzi bez problemu, ubytku nie ma, straszą ze sprezarka jest do wymiany, ale dlaczego przy 1,5 tys obr/min jest ok? Czy to nie jakis inny element padł? Mam wrazenie ze klima doktorzy chca ze mnie zedrzec łacha.

    Komentarz


    • #3
      jmaciej, ale klima działa Ci przy wyższych obrotach ( np. 1,5 tyś rpm ) także na postoju czy tylko wtedy, gdy samochód się porusza? Jeśli to ten drugi przypadek to sprawdź czy nie masz zawalonego syfem skraplacza klimy ( pierwsza chłodnica od strony przodu auta ).
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz


      • #4
        Jak stoje i trzymam obroty wyzsze to działa, dzis odebrałem auto z obsługi klimy, czszczenie szczelność i napełnienie, ale nadal lipa, korek w chłodnicy nad osuszaczem juz kiedys przepuszczał, to mi go zdemontowali i zaspawali dekielkiem z alu, tylko teraz kolejny problem, jak dojdzie do wymiany sprężarki to musze tez wymienic chłodnice bo do osuszacza nie mam dostepu.

        Komentarz


        • #5
          jmaciej, co masz na myśli pisząc, że nie działa na wolnych obrotach?
          Czy chłodzi, ale słabo? Czy w ogóle nie działa?
          Już raz opisałem ostatnio jak sprawdzić sprawność klimatyzacji.
          Od kiedy masz taki problem i jaka była temperatura na zewnątrz?
          Zobacz tak, wyłącz klimę, odpal auto, niech chwile pochodzi na wolnych obrotach,załącz klimatyzację i zwróć uwagę czy wzrosną obroty.

          Można założyć też manometr na przewód wysokiego ciśnienia (tam gdzie p[odłącza się urządzenie serwisowe do klimatyzacji). Jeżeli na wolnych obrotach będzie około 0,2 MPa (2 bar) to czujnik ciśnienia G65 lub F129 (w zależności od samochodu) ograniczy wydajność sprężarki czyli może za pomocą sterownika J301 lub J255 nie załączyć klimatyzacji.
          Natomiast w przypadku kiedy na manometrze będzie powyżej 3,2 MPa (32 bar) Ograniczy wydajność sprężarki np. przy niewystarczającym chłodzeniu silnika (ciśnienie rośnie) (o tym pisze kowal 2002), równocześnie powinien włączyć się następny stopień wentylatora chłodnicy V7.
          Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

          Komentarz


          • #6
            Kecaj, o ile dobrze rozumiem, jeżeli na wolnych obrotach będzie 0,2 MPa (2 bar) znaczy uszkodzony czujnik ciśnienia G 65.
            Pytam, ponieważ zauważyłem, że w moim autku klima startuje dopiero jak podniosę obroty, na wolnych obrotach ani dudu.
            Najważniejsze pytanie można samemu wymienić ten czujnik, czy trzeba odessać czynnik ?

            Komentarz


            • #7
              Freedom, to może świadczyć o zbyt małej ilości czynnika. Do wymiany trzeba odessać.
              Zobacz najpierw w blokach pomiarowych informacje jakie czujnik podaje.
              Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

              Komentarz


              • #8
                Sprawdziłem bloki pomiarowe, i moim skromnym zdaniem wyglądają OK.
                Załączone pliki

                Komentarz


                • #9
                  Miałem podobny problem z klimą, pierw poszła do wymiany chłodnica bo była zmasakrowana później niestety sprężarka - regenerowana z gwarancją 3 miechy i teraz jest OK -sprężarka była już padnięta - dostała w tyłek jak padł zawór ERG i przestały działać wiatraki na chłodnicy, w rezultacie musiałem także wymienić wentylator chłodnicy.
                  Jest to znana przypadłość skody - ja wymieniłem sprężarkę po przebiegu oko. 220000 tys i 3,5 roku użytkowania
                  O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
                  Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic

                  Komentarz


                  • #10
                    Do wymiany masz skraplacz.

                    Komentarz

                    POWRÓT NA GÓRĘ
                    Pracuję...
                    X